Scratch programında bir nesneyi istediğimiz noktaya hareket ettirebilmemiz için x,y ile gösterilen koordinat düzlemini bilmemiz gerekiyor.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjzsPLG2FicRxGsWQKoINguXduNbs8WHqcBX4wAANgkjKAz3oMkG7V3adzZQ4DK7kVoQyf1K_HUiW8ZUxriB0lcl_YXhCxBqisYLFiMGRiIMDzlM3gIzaI9yTJ7TFDUbKOsrMdQAxgQo8zg/s320/koordinat.bmp)
Yukarıda gördüğümüz kısım, karakterimizin hangi konumda olduğunu göstermektedir.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjZQv21ACpJhlkdsA6R426ZjSgzZPexaDzTkcgkz_GMA72ZYdYfauvuCniWrLsdNoDB3QWu1kvUMZCBt9emwe0PFs1OjAzwWvkfFBNMsYM2Fcutep2wxwFiHCH28K-6EYFiKZRspvAq0drE/s1600/koordinat1.bmp)
Bu ekranda x ve y koordinatlarının hangi bölümlere denk geldiğini göreceksiniz. Sağ alt kısımda görülen x ve y değerleri farenin konumunu belirtmektedir.
(2. Ders) Koordinat Düzlemi
4/
5
Oleh
Unknown